Pràctica U02-02


La frontera de possibilitats de producció

Els alumnes de 4t de l'ESO teniu el vostre temps força ocupat. En Bonifaci Bofarull Peraplana, per exemple, ha calculat que, traient hores de classe, trajectes d’anada i tornada, activitats extraescolars, més trajectes, les hores dedicades a la ingesta d’aliments, les hores de son, i algunes altres tasques, pot disposar lliurement de només 24 hores a al llarg de cada setmana.

Aquestes 24 hores pot repartir-les entre les seves dues grans passions: estudiar –el Bonifaci és un GRAN estudiant- o dedicarles al Clash of Grijanders – Land of Gromenauers Edition (en endavant, COGLOGE). 

https://u3.photofunia.com/1/results/W/w/Wwz1cQzBqGHFM_vlLw-6Ug_r.jpg

                                                                       JUE-GA-ZO.
El Bonifaci –ja hem dit que és un gran estudiant, no?- ha calculat que cada quatre hores d’estudi que dediqui a la setmana li suposaran un excel·lent. Tanmateix, té observat que pujar de nivell al COGLOGE li exigeix una inversió de sis hores setmanals.

Redacta un post donant resposta a les següents qüestions:

  1. Quants excel·lents obtindrà si dedica tot el seu temps a estudiar?
     si dedica tot el seu temps de la setmana a estudiar obtindrà sis excelents.

  2. Quants nivells pujarà al COGLOGE si li dediqués tot el seu temps?
    si dedica tot el seu temps a jugar pujarà 4 nivell del joc en una setmana.
  3. Dibuixa la FPP del Bonifaci, amb els excel·lents a l’eix horitzontal i els nivells del COGLOG al vertical.

  4. Assenyala TRES maneres de repartir el temps disponible per assolir resultats eficients.
    Una  de les maneres es treure 4 excel·lents i anar pujant 1 nivell per setmana.ç
    Una altre manera es només és treure excel·lents i no pujar ningun nivell fins que arribi el cap de setmana.
     L'ultima és pujar 4 nivells i no treure ningún excelent.
  5. Quin és pel Bonifaci el cost d’oportunitat d’un excel·lent? I d’un nivell del COGLOGE?
    si treu un excelent que són quatre hores, deixa perdre quatre hores per avançar al joc.
     
  6. Imagina que el Bonifaci aprèn a fer esquemes, de manera que ara aconseguir un excel·lent li costa només tres hores. Dibuixa la nova FPP. 
  7. Imagina ara que el Bonifaci s’esborra de la extraescolar de Cuina Vietnamita, i disposa de sis hores setmanals addicionals. Dibuixa la FPP resultant.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Pràctica U03-4

Pràctica U09-03

Pràctica U01-2