Pràctica U01-8
Sistemes econòmics
Els alumnes de 4t de la ESO de l’escola del costat han decidit anar d'excursió de fi decurs. Es plantegen d’anar a Itàlia i vendre loteria perquè és tradició al seu institut.
L’alumnat, però, està dividit, donat que l’escola s’ha dividit en dos grups amb dues
opinions força diferents.
Alumnes de 4rt emocionats davant la possibilitat
de visitar Santa Maria La Maggiore
a) Un és partidari de deixar que la direcció del centre decideixi l'itinerari i les
activitats a realitzar
b) L’altre defensa que els propis alumnes haurien de decidir l'itinerari i les
activitats
En qualsevol cas, i un cop fixades les activitats per recaptar fons (venda de loteria,
samarretes, etc.) caldrà decidir com repartir el recaptat , pel que es plantegen també
diverses possibilitats:
a) Repartir a parts iguals.
b) Repartir segons l'esforç dedicat a recaptar.
c) Repartir segons el recaptat per cada un.
2. Redacta un post comentant els avantatges i inconvenients de cadascuna de les
opcions, tant en el cas de l’organització dels itineraris i activitats com en el
repartiment de la recaptació.
Explica, finalment, com ho organitzaries tu.
A= A la primera opció tots surten guanyant, ja que la recaptació es reparteix en parts iguals, però si un grup no ha treballat ni s'ha esforçat i l'altre si, el que acaba perdent és l'equip que s'ha esforçat més.
B=Aquesta opció és l'opció del treball si tu t'has esforçat i has treballat tindràs una recompensa (és un incentiu de benefici). Aquesta opció és més justa que la primera.
C= Aquesta opció és pròpia del capitalisme que ho fa millor és el que té tota la recompensa. Aquesta opció no és justa, ja que pot ser que l'altre grup s'hagi esforçat molt i no ha tingut sort.
Jo organitzaria de la següent manera:
El grup que hagi recaptat més tindrà més recompensa que l'altre però si l'altre grup s'ha esforçat també tindrà recompensa degut a l'esforç( propi de l'economia mixta).
No ho dubtis, l'esforç sempre té recompensa.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada